Daca te observi pronuntand foarte des “da, dar…”, s-ar putea sa iti fie de folos coachingul…
Cand ai o idee de proiect, dar nu stii ce pasi sa urmezi pentru a pune proiectul pe roate.
Cand vrei sa faci o gramada de lucruri, dar nu iti mai ajunge timpul pentru nimic.
Cand vrei sa petreci mai mult timp cu familia, dar nu reusesti din cauza unor factori perturbatori.
Cand vrei sa actionezi, dar esti blocat in ganduri si analiza.
Cand iti doresti sa schimbi sau sa imbunatatesti ceva la nivel de identitate personala (comportamente, convingeri, valori, scop, obiceiuri, atitudine), dar nu stii de unde sa incepi.
Cand esti proaspat angajat, dar nu te poti integra usor in structura organizatiei.
Cand esti manager, ai angajati noi, dar nu stii cum sa le creezi spatiul pentru a se integra usor.
Daca esti mamica si vii dupa o perioada de concediu de crestere a copilului, dar iti e greu sa te reintegrezi la locul de munca.
Daca vrei sa fii eficient in activitatea profesionala, dar iti este foarte greu, pentru ca treci printr-o experienta personala neprevazuta care te blocheaza.
Daca esti in tranzitie pe un nou post sau ai fost promovat, dar iti este greu sa te adaptezi in noul rol.
Cand ai mereu de-a face (sau te identifici) cu persoane care functioneaza dupa tiparul ’’Gigi contra’’ si tiparul ’’Nimic nu merge in firma asta’’.
Cei care au trecut printr-un proces de coaching (sau chiar pe parcurs), observa anumite schimbari la mai multe nivele: personal, profesional, mind set. De obicei, aceste persoane fac urmatoarele declaratii:
La nivel personal:
“Am devenit constient de propriile mele valori si ale celor din jur.”
“Am aflat ce rol am eu in mediul din care fac parte si cum anume il influentez.”
“Am inteles cum ma pozitionez fata de ceilalti si ce rezultate am in interactiunea cu oamenii.”
“Am devenit mai responsabil si mai motivat.”
“Mi-a crescut stima de sine.”
“Am invatat sa invat.”
“M-am dezvatat de unele tipare mentale, care nu imi mai sunt de folos.”
“Mi-am construit echilibrul intre locul de munca si viata personala.”
“Acum imi definesc clar relatiile cu oamenii din jurul meu.”
“Am devenit mai creativ si mai prezent.”
La nivel profesional:
“Am o putere de concentrare asupra taskurilor mult mai mare.”
“Am inceput sa ma concentrez tot mai mult pe solutii, si nu pe probleme.”
“Am descoperit si integrat un nou mod de a-mi crea relatiile la locul de munca, observand propriul meu mod de pozitionare fata de ceilalti.”
“Am devenit un mai bun “jucator” in echipa.”
“Am inceput sa imi construiesc relatii autentice cu ceilalti membrii ai echipei.”
“Am devenit mai energic, mai tonic, mai bine dispus.”
“Simt ca am crescut ca om si ca profesionist.”
“Am capatat o mai buna putere de exprimare.”
“Am inceput sa fac alegeri si sa iau decizii cu mai mare usurinta la locul de munca.”
“Am devenit constient de anumite abilitati pe care deja le aveam, am invatat sa mi le dezvolt si am capatat alte abilitati noi. (Aceste abilitati sunt legate de felul in care relationez cu oamenii din jur, de felul in care imi indeplinesc sarcinile, de felul in care imi planific taskurile, etc).”
“Ma simt mai motivat pentru ca am constientizat rolul meu in echipa si in cadrul firmei si beneficiile pe care le aduce munca mea.”
La nivel de mind-set:
“Am constientizat faptul ca toti oamenii poarta in sine potentialul de a fi impliniti.”
“Acum cred cu tarie faptul ca oamenii se pot schimba.”
“Am realizat si respect faptul ca fiecare om are propria perceptie a realitatii.”
“Inteleg ca fiecare om este responsabil pentru rezultatele din viata sa.”